مراحل ترخیص کالا از گمرک| تشریفات گمرکی

ترخیص کالا از گمرک شامل مراحل زیر است که هر یک در زیر شرح داده شده است:

ثبت اظهارنامه در سیستم EPL

در گمرک کالا باید توسط ماموران گمرک مشاهده و بازرسی شود که به آن اظهارنامه می گویند. ثبت اظهارنامه اولین مرحله در مرحله ثبت سفارش و ارسال کالا است که در آن موجر یا نماینده قانونی وی باید اظهارنامه را در سیستم EPL تکمیل کرده و اطلاعات مربوط به کالا را بصورت آنلاین وارد کند.

در سایت رسمی گمرک با آدرس ایریکا. gov go توضیحات لازم در مورد ترخیص کالاهای مختلف ارائه شده است که مستلزم تشکیل اظهارنامه گمرکی و کلیه اطلاعات مربوط به کالا و همچنین ارائه مجوزهای قانونی برای اظهارنامه کالا است.

می توانید فرم مناسب را در سیستم الکترونیکی EPL به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونی پر کنید. زیرا باید توجه داشت که مبلغ پرداختی برای عوارض واردات کالا اطلاعات مهمی در اظهارنامه است که هنگام تکمیل فرم اظهارنامه محاسبه می شود. بنابراین ، وارد کردن اطلاعات صحیح باید با دقت انجام شود تا روند تکمیل بازگشت اشتباه نشود.

سرانجام ، از طریق این سیستم ، یک شماره سریال و یک شماره پیش نویس دریافت خواهید کرد ، که باید آنها را چاپ کرده و برای مراحل بعدی نگه دارید.

مدارکی که برای اظهار کالا به گمرک ، اظهارنامه نهایی واردات ، کپی کارت ویزیت معتبر ، رسید سپرده ، بارنامه ، ترخیص ، گواهی مبدا ، فاکتور یا چک لیست ، اظهارنامه ارز ، پروفورما یا پیش فاکتور ، مجوز ثبت سفارش ، صورتحساب نیاز دارید. فهرست ، نامه های بیمه ، مجوزهای فعالیت ، کاتالوگ و بروشور.

علاوه بر این ، مجوزها و اسناد قانونی مورد نیاز برای ترخیص کالا مانند گواهی های بهداشتی ، استانداردها ، انرژی هسته ای ، قرنطینه کارخانه ها و سایر مجوزها از سازمان های مربوطه و همچنین وکالتنامه رسمی ، کارت مجوز کار و مجوز صادرات.

احراز هویت و مرحله مسیریاب

اسناد در مرحله احراز هویت کاملاً تأیید می شوند و در صورت تأیید ، شماره ثبت یا کابین به صاحب کالا اختصاص می یابد. کابین دریافت به این معنی است که اظهارنامه واردات یا صادرات کالا ثبت شده و با مهر مخصوص شماره صاحب کالا مهر می شود.

مرحله کنترل کالا
در مرحله ترخیص کالا ، هنگام کنترل کالا ، کالا باید یکی از سه مسیر سبز ، زرد و قرمز را طی کند.

اگر کالاها در جهت زرد و قرمز هستند ، کالا باید توسط کارشناسان و بازرسان بازرسی شود و مدارک باید توسط صاحب کالا ارائه شده و توسط بازرسان مقایسه و مطابقت داده شود.

پس از گذراندن ارزیابی اولیه در دایره ارزش ، ارزش اعلام شده ، سوابق گمرکی و … ، مجدداً کالا مورد بررسی قرار می گیرد.

اخذ مجوزهای لازم
این که آیا محصول شما در دسته کالاهای تخصصی قرار دارد یا خیر ، باید گواهینامه های صادر شده توسط متخصصان برای انتشار و اعزام دریافت شود. مجوزهایی مانند استانداردها ، بهداشت ، مخابرات ، قرنطینه ، انرژی هسته ای ، تجهیزات پزشکی ، جهاد ، وزارت راه ، مالیات و غیره. چنین گواهی هایی برای ترخیص کالا است.

مرحله بررسی تعرفه ها و تطبیق کالا توسط متخصص.
در این مرحله ، کارشناسان حقوق گمرکی کالا را بررسی کرده و آن را با اسناد کالا مقایسه می کنند. همچنین کارشناسان مجوزهای مرحله قبل را مجدداً تحت نظر گرفته ، بررسی کرده و مطابق آنها عمل می کنند و در صورت عدم وجود هیچ گونه امضا ، آنها را امضا و تأیید می کنند.

صندوق و صدور سند تسویه حساب
صاحب کالا باید هزینه را به صورت نقدی پس از ترخیص نهایی از گمرک بپردازد و پس از دریافت رسید پرداخت از طرف گمرک ، رسید مجوز سبز گمرک برای صاحب کالا صادر می شود. با پرداخت این هزینه و صدور مجوز سبز ، صاحب کالا می تواند آنها را از گمرک ترخیص کند.

مجوز ذخیره و بارگذاری
پس از صدور سند ترخیص کالا از گمرک ، صاحب کالا باید وظایف مربوط به حمل و نقل کالا را انجام دهد و همچنین با شرکت حمل و نقل تسویه حساب کند. پس از دریافت رسید سپرده گذاری و اسناد مورد نیاز ، گمرک مجوز بارگیری را برای شخص صاحب کالا صادر می کند ، در این صورت صاحب کالا باید هزینه های ذخیره ای را که در گمرکات مختلف وجود دارد ، از جمله هزینه های تخلیه و بارگیری ، بر عهده گیرد. ، کالاهای بیمه ای ، مدت زمان واریز کالا در انبار و غیره خاموش کردن

خروج کالا از گمرک
در آخرین مرحله ، صاحب کالا بیجک الانبار را از انبار گمرک دریافت می کند. در این مرحله ، انبار دار پس از تأیید مجوز گمرک سبز مهر درب خروجی ، شناسه انبار را صادر می کند و به صاحب کالا اجازه می دهد تا به وسیله گمرک مورد نظر خود وارد خودرو گمرک شود.

در این مرحله ، مأموران گمرک بار را دوباره بازرسی می کنند و سپس صاحب کالا مجاز به رها کردن کالا می شود.

ترخیص کالا

چرا بازرسی محصول در فرایند صدور مجوز مهم است؟

دلیل اهمیت بازرسی محصول تأیید و کیفیت کالاهای ارسال شده توسط فروشنده است. در مورد بازرسی کالا ، خریدار به شرکت ارائه می دهد تا کالاها را قبل از دریافت کالا بازرسی کند. سپس کارشناسان شرکت کالای ارسال شده را از نظر کیفیت ، استانداردها ، کمیت و اختصار بررسی کردند تا از صحت آن مطمئن شوند.

اغلب ، برای بازرسی کالا قبل از اعزام ، قراردادی بین شرکت بازرسی و خریدار کالا تنظیم و تنظیم می شود که در آن تمام اطلاعات لازم به طور رسمی و دقیق بیان شده است ، به طوری که کالا بدون هر مشکلی

اطلاعات مورد توافق دو طرف شامل نحوه پرداخت هزینه های بازرسی ، کمیسیون ، کمیت ، کیفیت ، اطلاعات فیزیکی کالا ، تأیید استانداردها و گواهینامه ها است که شرکت بازرسی باید آنها را بررسی کند و کلیه اطلاعات ذکر شده توسط خریدار. در این سند و بازرسی کنید.

به همین ترتیب ، صحت اطلاعات باید با کالایی که در گمرک است منطبق باشد و در صورت مغایرت ، خریدار باید دقیق و با جزئیات مطلع شود. بازرسی ها عموماً در محل تولید ، انبار ، بسته گمرکی و بندر مقصد انجام می شود و محدوده بازرسی در سند قرارداد ذکر شده است.

سیستم ترخیص کالا از گمرک

هرگونه کالا برای اعزام ابتدا باید در سیستم اعزام ثبت شود. در این سیستم اطلاعات شخصی صاحب کالا و همچنین اطلاعات و مشخصات کالا ثبت و نگهداری می شود.

برای ثبت نام در سیستم کدهای ملی صاحب کالا ، ثبت اطلاعات هویتی صاحب کالا و اطلاعات کالا ضروری است. برای وارد کردن اطلاعات ، این اطلاعات باید توسط شخص (صاحب کالا) تأیید شود. بنابراین ، اطلاعات برای بار دوم نمایش داده می شود تا در صورت بروز خطا توسط شخص تصحیح شود و در صورت صحت اطلاعات ، فرد می تواند آن را تأیید کند.

پس از تأیید اطلاعات ، سیستم کد شناسایی را برای فرد ارسال می کند. در تمام مراحل اعزام ، این کد شناسایی برای ارسال کالا از طریق ارسال ضروری است. بنابراین ، باید در نگهداری آن دقت شود.

مطالب مرتبط

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس